Tampilkan postingan dengan label Gossip Artis Malaysia. Tampilkan semua postingan
Tampilkan postingan dengan label Gossip Artis Malaysia. Tampilkan semua postingan

Rabu, 07 November 2012

Chef Riz Sah Bercerai Dengan Ana Dahlia



 

Sedihnya bila perkahwinan dorg harus berakhir selepas 11 bulan dorg mendirikan rumahtangga :( Suka tgk pasangan ni taw. Ana Dahlia soooo pretty. Love her. Tp itulah...kesian dia. Her 2nd marriage tak work out lagi :( Harap Ana Dahlia bykkan bersabar.

Punca penceriaan dorg kerana takde persefahaman...hemprhhh :(

"saya memang sudah bercerai dan saya akui kami kahwin terlalu cepat, hanya selepas 8 bulan berkenalan dan selepas berkahwin tidak sampai setahun, kami berdua nampaknya tidak lagi mempunyai persefahaman”,"  Chef Riz
Tu lah yg susahnya if tak persefahaman :( Pape pun..turut bersimpati dgn mereka. Ada hikmah di sebalik semua ini. All the best buat dorg dan bykkn bersabar.



-- sumber dari mStar
Gosip Panas Mak Kepochi™

Minggu, 21 Oktober 2012

Scha & Awal Ashaari --- Reputasi Terjejas Dituduh Pencuri




**Sumber dari mStar**



Scha dan Awal tertekan bila nama dorg jd bualan selepas dorg di tuduh mencuri pakaian yg bernilai RM2,000 di sebuah gedung pakaian jenama terkenal pada September yg lalu. Menurut tuduhan lagi...dorg di kata menjual pakaian tersebut di kedai milik dorg...

...ishhh...ada bukti ke yg Awal dan Scha yg mencuri tu. Tak baik arr gitu. Muka dorg ada muka pencuri ke? tak suka lah dgn tuduhan ke atas dorg ni.


"Saya pening sebenarnya. Ada yang mengatakan saya yang mencuri pakaian jenama itu dan ada yang kata Awal yang melakukan perbuatan itu..Walaupun saya tahu untuk orang mempercayai penjelasan saya sangat sedikit, tetapi saya mahu katakan bahawa saya tidak melakukan perkara terkutuk itu, tidak mungkin. Perkara ini benar-benar membuatkan saya tertekan kerana nama saya sudah tercalar,"  - Scha Al-Yahya

Scha dan Awal ada berjumpa dgn penguruskan gedung tersebut utk membuat kenyataan khas utk membersihkan nama dorg. Tapi pihak tersebut tak nak buat sebarang penjelasan. Motif? Hemprhhh...jangan-jangan dorg yg tuduh kot.

Pape pun...sabar la ea Scha and Awal. If uols tak buat, kebenaran akan terbukti :)










Gosip Panas Mak Kepochi™

Amboiiii Nabila Huda... Ingat Ini Hollywood Ke?




Amboi kau Nabila...tinggi nah belah skirt tu ah. Kenapa lah berpakaian gitu sgt ek. kan dah kena kritik kaw kaw oleh masyarakat. Ni adalah pakaian dia time dia attend Anugerah Blockbuster tempoh ari...hempphhh..

sayanng body di tayang-tayang gitu :(




Ni plak komen dari Nabila ttg pakaian dia :)

Saya bukan berbogel, tetapi jika ada pihak tersinggung cara pemakaian saya di Anugerah Blockbuster, Sabtu lalu, saya mohon maaf. Saya sedar ia sedikit terbuka pada bahagian bahu, perut dan terbelah di kaki, namun, kerana saya menghormati penonton ketika ditugaskan menjadi penyampai, saya menutup bahagia tersebut dengan “tube” hitam. Terus terang saya tidak menyangka hal ini menjadi isu kerana saya fikir ramai sedia maklum saya memang berani mencuba fesye. Apa pun saya sekali lagi memohon maaf dan berharap dapat memperbaiki penampilan saya pada masa akan datang. Cuma apa yang saya harapkan, jangan menilai orang dari cara berpakaian, bergambar atau apa saja. Pertikaikan bakat dan hasil kerja lebih bagus dari mengkritik benda lain. Buang sikap suka menghukum dan berfikiran negatif. Saya berharap, apa saja khilaf yang saya lakukan sama ada sedar atau pun tidak usah babitkan papa

Ye la..mmg la tak berbogel pun. tp...hemprhh. Lu fikirlah sendiri, Nabila. Tp weols ni...berpada-pada la kritik dia ek. No body perfect :)













Gosip Panas Mak Kepochi™

Nora Danish Berbaju Sekolah






Comel gle sey si nora Danish ni. Baby face sgt kan? mesti time dia zaman sekolah dulu ramai peminat,,,weewittt :D love nora danish taw,,,hihi










Gosip Panas Mak Kepochi™

Gambar Tunang Diana Amir


Pada siapa yg belum lg tahu...Diana Amir sudah pun bertunang taw ^_- Majlis pertunangnya yg bertempat di kediaman Diana Amir dan hanya berlangsung secara tertutup. Diana Amir memang sengaja merahsiakan majlis pertunangannyamengikut syariat islam.

“Dalam Islam sendiri tidak menggalakkan kita menghebohkan majlis bertunang atau fasa bercinta kerana ia adalah perjanjian awal antara pasangan kekasih.
“Lainlah kalau majlis perkahwinan, memang ia perlu dihebahkan untuk mengelakkan fitnah". -- DIANA AMIR
A'ah...setuju dgn Diana Amir :) hehe...terasa tersindir kejap weh..hahaha :D






Haaa...inilah dia gambar  tunang Diana Amir, Mohd. Habib Bullah A. Rahman. Habib merupakan seorg petugas di UITM Merbok, Kedah. Perkenalan mereka melalui seorang teman kurang dari setahun yg lalu :) Tahniah Zie ucapkan buat Diana Amir dan Habib...

Semoga pertunangan uols berkekalan sehingga ke jinjang pelamin...Amin.












Gosip Panas Mak Kepochi™

Senin, 27 Agustus 2012

Khairul Fahmi Che Mat Kemalangan Jalan Raya???


**Sumber dari Roti Kaya**



Whoaaaa! teruk gak keta Audio si Khairul Fahmi ni ek. Terkejut gak td bila baca ttg news ni kat Roti Kaya tadi pagi taw. Menurut Astro Awani, Khairul fahmi mengalami kecederaan...tp tak tahu betapa serious cedera dia..

...pape pun, harap si Apex hanya mengalami cedera ringan je :)










Gosip Panas Mak Kepochi™

Selasa, 19 Juni 2012

Rebecca Nur Islam Mengandung 5 Bulan


**Sumber dari Murai**



Alhamdulillah...akhirnya selepas keguguran pada kali pertama kehamilannya dulu, kali ini "melekat" janin di dalam kandungan. syukur sgt², kan Rebecca? Hehe. Rebecca sengaja merahsiakan kandungannya dan hanya akan mengumumkan bila kandungan dh cukup kuat iaitu 5 bulan :)

...congrats ye, rebecca dan suami :)


"Alhamdulilah, saya rasa bersyukur sangat kerana Tuhan memberikan saya rezeki untuk hamil sekian kalinya.

"Perasaan gembira itu sukar untuk digambarkan dan kali ini saya banyak berdoa semoga kandungan saya ini selamat sentiasa.

"Saya sengaja merahsiakan kandungan ini walaupun ramai pihak bertanyakan kepada saya.

"Tetapi baru kini saya berani untuk bercerita kerana tak mahu terlalu teruja seperti kandungan saya sebelum ini yang akhirnya tidak menjadi," - REBECCA NUR ISLAM

...paham zie kenapa perlu di rahsiakan. sebab kan org² tua kata, jgn umum terlalu awal. Takut tak "melekat", kan. Tapi zie plak...usia kandungan masuk 4 minggu dh bising kooo aku umukan...hahaha

Mujur tak jadi apa²...hehe :P







Gosip Panas Mak Kepochi™

Kad Kahwin Irma Hasmie :)



Inilah dia Reza Syah Azmeer anak Datuk Mohd Redzuan, tunang kepada Irma Hasmie. Handsome dan macho kan...kalah seyyy Nabil Raja Lawak. Eh opsss! Tak baik taw zie...hehehe :P Pape pun, pertemuan dorg di hadapan kaabah mmg di restui ALLAH SWT kan kan :)

...Irma dan Reza akan melangsungkan perkahwian dorg pd 29 Jun bulan ni ^_-






Inilah dia wedding card dorg :) Pada hari pernikahan nanti, Irma akan mengenakan busana daripada pereka fesyen Hatta Dolmat dan majlis persandingan pula dia akan menyarungkan ilham rekaan Ezuwan Ismail.

...kompom kelassss ah Irma nanti. Sdgkan dia time pertunangan dia lg, dia kelihatan gorgeous! Tak sabar nk tgk...hehe. Congrats in advance, dear ^_-








Gosip Panas Mak Kepochi™

Rabu, 13 Juni 2012

Status Facebook Tiz Zaqyah Buat Remy Ishak





Siapa yg tak tahu kes Remy Ishak dan Tiz Zaqyah ni, uols boleh refer kat previous entry zie dgn click SINI :) Kan dlm entry tu Remy dok ngadu kat laman sosial (Twitter) yg Tiz layan dia mcm sampah bila dia di masukkan ke hosiptal...

...rupanya Tiz Zaqyah pun ada berbalas ayat di laman sosial gak. Tiz plak meluahkan perasaan di Facebook mengatakan...











Haaa...kan dah. Kantoi mkn ubat penenang...hehe. Apa lah masalah Remy tu sampai telan ubat penenang bagai ni. Takkan ler bermasalah dgn kekasih sampai perlu telan ubat penenang bagai...haishhh.

Pape pun, status FB tu dah pun Tiz deletekan. sumber dari BeautifulNara








Gosip Panas Mak Kepochi™

Tiz Zaqyah Layan Remy Ishak Macam Sampah???


** Sumber dari RotiKaya**




Aiyoyoyoyo...apa sudah jd dgn pasangan bahagia ni. Dulu dengar desas desus mengatakan dorg putus bagai. Skrg up plak gosip ttg layanan mcm sampah bagai pulak...haishhh. Menurut sumber, Remy Ishak telah di masukkan ke hospital gara² demam panas.

...so Remy Ishak pi ler gtaw kat Tiz Zaqyah utk kata² semangat. Alih² response yg di beri mengecewakan...

















Huhu...sabar je lah remy oiii. Adat berkasih ler tu. Yg kau pi tweet secara public tu awat. kan dah marah si Tiz Zaqyah tu. Kalau zie pun...hehe. Mana lah taw kot² dia mmg betul² letih ke apa...

...tp itu lah, hal² kekecewaan gini tak sepatutnya di gantung di laman sosial. Boleh menjejas relationship taw. Pendapat zie je la :)









Gosip Panas Mak Kepochi™

Minggu, 10 Juni 2012

Datuk Suhaimi - "Jimmy Shanley Tidak Layak Jadi Menantu Saya"


**sumber dari BeautifulNara**



Siapa yg tgk Melodi ahad lepas, sure ada tgk keterangan Datuk Suhaimi ni ttg pergolakkan masalah rumahtangga anaknya, Suhaila dan jimmy Shanley. Zie lak terlepas tgk melodi coz dok sibuk tgk DVD secara marathon..hehehe :P

...but, zie tak missed baca BeautifulNara taw. So zie tak ketinggalan ler dlm dunia gosip nih..lalala :P


Sebelum ini, memang I tak pernah keluarkan kenyataan kes Jimmy dan anak I yang dah setahun lebih berlaku. Banyak kenyataan yang dikeluarkan oleh Jimmy. Dah sampai masa I tampil berikan kenyataan yang mana Jimmy I rasa dah tak layak menjadi menantu I kerana banyak yang dia buat tuduhan memburukkan anak I.

Anak I dah pun failkan perceraian, jadi kalau dia dah banyak burukkan isteri dia, tak guna dia memperisterikan anak I lagi. Jadi, lepaskan sahajalah anak I. Kalau dia tak lepaskan seolah dia adalah lelaki yang dayus - Datuk Suhaimi

Tu la pasal, kan. setuju gak dgn apa yg di kata oleh Datuk Suhaimi ni. Kalau dh bini sebegitu, nak buat apa lg utk di peristerikan. Lagipun jalan damai pun dh tak kelihatan. dua² dorg (Suhaila-Jimmy) masing² buka aib masing².

...pape pun, weols sbg org luar ni. Ikut je la perkembangan. Jgn tuding jari siapa yg salah siapa yg tak. Sebab kita tak tahu apa sebenarnya terjadi. Walaubagaimana pun, zie harap lepas ni takde lg kuar statement kat media...

aib yg dlm kain pun terkeluar lg. All the best buat Jimmy dan Suhaila.










Gosip Panas Mak Kepochi™

Kamis, 07 Juni 2012

Gambar Perkahwinan Nurul Wahab dan Eric Depp



Bagai pinang di belah dua seyyyy dorg dua ni. Eric Depp atau nama islamnya Eric Daniel Depp (47 tahun) telah pun sah bergelar suami isteri dgn bekas ister penyanyi/komposer Ajai, Nurul Wahab (35 tahun) di Duchess Place, Ampang pada 6/6/2012 yg lepas :)

...lawa seyyy pelamin dorg. warna tema majlis perkahwinan dorg pun lawa gak. sejuk mata memandang...hehe. Meh layan beberapa keping gambar² perkahwinan dorg yg di ambil oleh Red Photography











Seriously, cantik dan anggun giler ah Nurul ni. Cam anak dara je...muka and badan maintain. Nak mintak rahsia pejagaan muka dan bdn nurul ah, kalau ginie...:P Ceaa...mcm lah dpt...hehehe







Alolololo...dancing dancing seyyy. Romantik! hehehe. suka sgt dgn semua pic yg di ambil oleh Red Photography ni. Nice ^_-






FYI, hanya SEKALI LAFAZ je ea (yayy...geng my husband! pun sekali lafaz gak)....semuanya sah sudah menjadi yg halal buat each other ^_- Oh ye, lafaz akad nikah di lafazkan dlm bhs english ek :)


Nurul menerima mas kahwin sebanyak RM80 dan wang hantaran sebanyak EURO5,000 (kira-kira RM20,000). Nurul menerima lima dulang hantaran daripada pengantin lelaki yang antaranya berupa produk kecantikan Skinz, minyak wangi Cartier, jam tangan Korloff dan rantai mutiara.

Pihak perempuan membalas tujuh dulang hantaran iaitu sejadah, tepak sireh, sepasang kasut Pedro, senaskhah Al Quran, sehelai songket, produk kecantikan dan manisan.

Perghhhh! cayalah...hantaran byk tue wooooo. Jeles ai...hehehe :P Pape pun, zie doakan buat Nurul agar perkahwinan kali ni akan kekal utk selamanya dan di anugerahkan anak² yg soleh/solehah dan comel² belaka...aminnnn :)










Gosip Panas Mak Kepochi™

Perkahwinan Adda Butterfly Bertahan 17 Hari Je :(




ADS: Jom sertai
"The Live Great Programme"
dari Great Eastern utk kehidupan
yg sihat :) Click SINI utk maklumat
lanjut





**Sumber dari BeautifulNara**



17 hari je perkahwinan Adda dan suaminya bertahan??? Kesian arr dgn Adda. Siapa yg tak kenal dgn adda ni, dia adalah ex-gf Mamat Sepah dan adik kpd Rudy Kristal.

"Ya, saya telah bercerai selepas rumah tangga kami tidak dapat diselamatkan lagi. Jujurnya, saya sendiri belum merasa nikmat bergelar isteri melainkan ketika di hari persandingan sahaja.

"Ketika berita perkahwinan kami tersebar, bekas suami terpaksa mengaku yang dia berstatus duda sedangkan ketika itu dia memang suami orang.

"Mengeruhkan lagi keadaan apabila isterinya mengetahui perkahwinan kami. Sejak hari itu, hubungan kami jadi porak peranda dan dia keluar rumah akibat tekanan," Adda Butterfly di Media Hiburan

Kesian seyy Adda. Yg ex-husband dia pun satu gak. Kalau tahu diri tu still suami org...watpe nk tipu kata diri tu duda ek? Hemprhh...guys **sambil geleng² kepala** Pape pun, semoga tabah ek Adda.

Lepas ni berhati²lah dlm mencari bakal suami.







Gosip Panas Mak Kepochi™

Senin, 28 Mei 2012

Dafi Ingin Memiliki Kekasih Warga Indonesia




ADS: Nak Sertai Konsert Kenangan sudirman???
CLICK SINI! :)






Sejak menetap di Indonesia pada Januari lalu, terus kooo Dafi memasang keinginan utk bercouple dgn wanita warga Indonesia. Wah wah wahh....kau dafiiiiiiii. Hehe.

"Jujur saya katakan, kecantikan wajah mereka membuatkan saya teringin mempunyai seorang kekasih di sana." - Dafi

Waduhhh...statement. Kang sentap kang wanita² kat Malayisa baca statement kau tu nnti kan..huhu. Tp rilek lu , girls. Nih baca lg statement selanjutnya dr Dafi ea ^_-

"Bagaimanapun, kenyataan ini bukan mahu mengatakan yang orang Malaysia tidak cantik, harap peminat-peminat tidak salah faham atau berkecil hati ya," DAFI

Haaa...jgn salah paham taw, malaysian girls...hehe ^_^ Pape pun, semoga hasrat utk memiliki kekasih warga indonesia tercapai ek, Dafi ^_- Tp mmg zie akui gak la...perempuan kat indonesia tu mmgggg sgttt cantik². Bagi rahsia kecantikkan uols dong...hehe :P









Gosip Panas Mak Kepochi™

Jumat, 25 Mei 2012

Lutfya "Hadiahkan" Lagu Ketuhanan Buat Zarina Anjoulie Lavocah





ADS: Nak Sertai Konsert Kenangan sudirman??? CLICK SINI! :)





Gara² isu perang twitter dorg yg pernah dulu di keluarkan di salah sebuah blog hiburan. Zie imbas kembali kes tersebut ea, gara² adalah sorg mamat gatal yg meraba Lutfya yg tersalah org ingatkan Lutfya ni Zarina annjoulie...

...meraba sambil sebut "anju". terus kuar ler dlm paper ttg lutfya komen ttg pekara tersebut, apa lg..terus mengamuk ler Zarina Annjoulie Lavocah di twitternya. Below ayat² pedas dari Zarina...








Gitu lah kes perang twitter dorg dulu. So bila single terbaru Lutfya yg bertajuk "Doaku" yg bakal keluar pd bulan ramadan nanti....Lutfya di katakan telah mendedikasikan lagu tersebut buat Zarina Annjoulie utk tujuan berdamai.

"Sebelum ini, terlalu banyak perkara yang berlaku antara saya dan dia. Saya agak malu dengan kejadian itu semua namun tidak pernah membalasnya sebab tak nak besarkan isu.

"Apa-apapun, saya ambil perkara ini sebagai benda positif, dan bagi tujuan berdamai, saya tujukan lagu 'Doaku' untuknya," - Lutfya

Rasa²nya nak ke Zarina tu terima "salam" damai si Lutfya ni ek. Jangan² Zarina tu meroyan lancarkan "Perang" balik sudah ea ^_-








Gosip Panas Mak Kepochi™

Rabu, 23 Mei 2012

To'ki Kecewa Di Fitnah Jadi Peminta Sederkah di Pasar Borong Selayang


**Sumber dari mStar**


Semalam time zie drive on the way balik rumah, dgr ler gosip ttg ni kat Hot FM. Tp dorg tak revealed siapa artis tersebut. Bila td pagi buka mStar online....rupanya To'ki penyanyi yang dimaksudkan tu :(

"Saya masih ada kudrat yang diberikan oleh Allah untuk bekerja dan mencari sesuap nasi tanpa perlu meminta sedekah daripada orang ramai.

"Pihak yang menabur fitnah sedemikian sangat kejam tanpa membuat sebarang usul periksa terlebih dahulu," - To'ki

...kesian seyyy To'ki di fitnahkan sebegitu rupa. Mengaitkan maruah ni weh uols. Siapa lah yg jd tukang sebar fitnah ni...haishhh. Muluttttt, muluttttt **sambil tarik nafas & geleng² kepala**





Gosip Panas Mak Kepochi™

Senin, 21 Mei 2012

Awal Ashaari Dengan Rasminya Menggantikan Dira Abu Zahar Dalam Melodi


**Sumber dari mStar**



Dah agak dah...kompom Dira di keluarkan dari melodi. Cam kesian ler plak tgk Dira. Takpe, anggap je la rezeki Dira bukan di Melodi. Namo sedih² n be strong ek Dira :)

"Dira membuat keputusan mengundur diri kerana ingin lebih menumpukan masa dan tanggungjawab kepada pelajaran dan juga perniagaannya...Pihak produksi dan TV3 akan terus menyokong Dira yang sememangnya berbakat" - Penerbit Melodi, Azman Abd Gafar

Ooo...Dira sendiri yg mengundur diri ea. Elok lah gitu if Dira sendiri yg buat keputusan gitu :) Awal Ashaari telah di lantik secara rasminya utk menggantikan tempat Dira spt yg uols sedia maklum.

...wahh, rezeki pengantin derr..hehe. TAHNIAH AWAL!


"Kami yakin bakat dan potensi yang ada pada Zizan dan Awal kerana mereka mampu mengendalikan rancangan dengan keunikan tersendiri..." Penerbit Melodi, Azman Abd Gafar

Yup...setuju! Dorg nampak serasi bersama dlm mengacarakan Melodi :) Papa pun...all the best Awal. Jgn ada kontroversi yg buruk ea ^_- winkss...










Gosip Panas Mak Kepochi™

Rabu, 16 Mei 2012

Aidil Zafuan Batalkan Permohonan Cerai :) Ingin Berdamai dengan Rita Rudaini


**Sumber dari mStar**



“Anak guam saya telah memfailkan notis dengan alasan permohonan di bawah Seksyen 47 enakmen itu tidak boleh digunakan kerana Rita tidak bersetuju untuk bercerai ketika kes berkenaan disebut pada 30 April lalu"

“Aidil pula menuntut untuk berdamai dan tinggal bersama demi anak-anak dan jika kedua-dua mereka melantik ahli keluarga masing-masing bagi menyelesaikan masalah, dia bimbang, situasi berkenaan menjadi lebih buruk."

“Berdasarkan kepada alasan ini, anak guam saya memutuskan untuk membatalkan permohonan bercerai terhadap isterinya,” Peguam Aidil Zafuan

Alhamdulillah...begitu lah hendaknya kan, uols :) Selagi pekara still lg dpt di perbaiki dan di perbetulkan, demi anak² dan rumahtangga...seeloknya elakkan lah dia berlakunya penceraian :) Thumbs Up buat, Aidil Zafuan ^_^

...nampaknya jodoh dorg masih kuat, kan? Alhamdulillah :) Haa...lepas ni namo gaduh² lg ea. Dan pd Aidil plak, matang lah sikit selepas ni ea.







Gosip Panas Mak Kepochi™

Selasa, 15 Mei 2012

Fasha Sandha Bunting Pelamin. Tahniah!


**Sumber dari mStar**


Tahniah Zie ucapkan buat Fasha dan jejai. Hampir tiga minggu bergelar isteri, Fasha telah pun mengesahkan dia kini hamil lebih kurang seminggu :) Wahhh...bunting pelamin kooo Fasha uols ^_^ Congrats sekali lg. Tak semua wanita yg akan melalui bunting pelamin ni taw...jelessss. hehehe.

...mcm zie lak, 4 minggu after kawen baru hamil...hehe. Ermmm, consider bunting pelamin gak tak zie tu ek??? Lalalalalala...dia nak gak kooo, dushhh!









Gosip Panas Mak Kepochi™