Kamis, 16 Mei 2013

Pelakon Shah Jaszle Ditangkap Khalwat

Gambar semasa majlis pertunangan Shah Jaszle dan Redzwani Puteri Disember lalu.



SHAH ALAM -  Jabatan Agama Islam  Selangor (JAIS) mengesahkan pelakon filem  Azura, Mohd. Shahrizal Jaszle Jasmi atau yang  dikenali sebagai Shah Jaszle ditahan oleh pihak berkuasa itu pada awal pagi ini.

Pelakon berusia 25 tahun itu, yang telah bertunang pada Disember tahun lepas, ditahan pada 3.30 pagi selepas pasukan penguatkuasa mendapat maklumat daripada orang awam.

Pengarahnya, Datuk Marzuki Hussin berkata,  pelakon tersebut ditahan oleh Bahagian Penguatkuasaan JAIS di Apartment Taman Sri  Subang di sini pada pukul 3.30 pagi.

“Penahanan Shah Jaszle berdasarkan Seksyen  29 (1) A & B, Enakmen Jenayah Syariah negeri Selangor 1995 iaitu lelaki yang didapati berada  bersama dengan seorang atau lebih daripada seorang perempuan yang bukan isteri atau  mahramnya dan sebaliknya.

“Jika disabitkan bersalah boleh didenda tidak  melebihi RM3,000  atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau  kedua-duanya,” katanya dalam  kenyataan di sini  hari ini.

Marzuki berkata, penangkapan tersebut dibuat  berdasarkan aduan orang awam kepada Bahagian Penguatkuasaan JAIS semalam.

Sementara itu, menurut sumber, apartment itu dikatakan milik rakan pelakon itu.Ketika serbuan, terdapat satu lagi pasangan namun selepas pemeriksaan didapati sudah berkahwin.

Manakala pelakon itu dikatakan ditahan bersama pasangannya berusia 21 tahun di dalam sebuah bilik berasingan di apartment itu.

 
Pelakon berkenaan sebelum ini pernah dikaitkan mempunyai hubungan cinta dengan wanita yang lebih berusia serta seorang lagi pelakon wanita, namun hubungannya dengan mereka berakhir begitu sahaja apabila pelakon itu di katakan telah berlaku curang.

Kami juga difahamkan, tunang pelakon itu dikatakan datang sendiri ke pejabat Jabatan Agama Islam Selangor bagi menjamin bakal suaminya itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar