Tampilkan postingan dengan label Nia Ramadhani. Tampilkan semua postingan
Tampilkan postingan dengan label Nia Ramadhani. Tampilkan semua postingan

Rabu, 07 Agustus 2013

Nia Ramadhani : Lebaran Tidak Bertemu Papa





Lebaran biasanya menjadi ajang silahturahmi bersama orangtua, keluarga, saudara dan kerabat. Namun tidak bagi artis Nia Ramadhani. Di hari Raya Idul Fitri 1434 H yang jatuh Kamis (8/8), ia memang tak bisa saling maaf-maafan secara tatap muka.

"Kebetulan papa sedang berada di. luar negeri, beliau tengah melalukan pengobatan. Jadi, saya lebaran bersama suami dan keluarga besar suamiku," kata

Minggu, 21 Oktober 2012

Gambar Terbaru Anak Nia Ramadhani


Uiiii...dah kurus back to normal dah si Nia Ramadhani ni. kelas kau Nia! Apa petua ek? Zie nk gakkkkkk...especially part perut, paha dan lengan ni haaa...mencik tgk :D hohoho. Memang hot mama lah Nia Ramadhani ni...

...Thumbs Up!




Alololo...bam bam nyaaaa Mikhyla. Putih gebu ikut mama dia, kan uols? ni dah besar kelak...sure jd cewek cantik sih...hehe. Pape pun, semoga menjadi anak solehah ye, Mikhyla :)











Gosip Panas Mak Kepochi™

Rabu, 13 Juni 2012

Nia Ramadhani Selamat Melahir Anak Perempuan :)



Alolololo...tomei! Inilah dia anak sulung Nia Ramadhani @ Ramadhania Ardie Bakrie dan Ardie Bakrie. Perempuan kooo anak dia :) A dragon princess youu...hikss. Di beri nama Mikhayla Zalindra.

...Nia Ramadhani melahirkan bayinya secara pembedahan gara² punggung Nia terlalu kecil utk melahirkan secara normal.




**Photo credited to KapanLagi**



**Photo credited to KapanLagi**


Papa dan mama baru...hehe. Oh ye, Nia selamat melahirkan Mikhayla Zalindra pd 2/6/2012 di hospital Pondok Indah, Jakarta Selatan, Minggu. Psssttt...3 more months, turn zie plak yg gendong and berposing gitu² dgn baby...kehkehkehkeh :P







Gosip Panas Mak Kepochi™

Minggu, 03 Juni 2012

Nia Ramadhani Selamat Lahirkan Bayi Perempuan


Nia Ramadhani dan suaminya Ardie Bakrie pada hari pernikahan mereka pada April 2010. - Foto KOMPAS

JAKARTA: Aktres Indonesia Nia Ramadhani selamat melahirkan seorang bayi perempuan Mikhayla Zalindra Bakrie pada pukul 7.25 pagi di Rumah Sakit Pondok Indah, Jakarta Selatan di sini, Sabtu.

“Alhamdulillah, telah lahir putri pertama kami, Mikhayla Zalindra Bakrie, pada hari Sabtu pukul 07.25 pagi,” kata sumber yang juga ahli keluarga pelakon itu dikenali sebagai Yasmin menerusi kiriman Blackberry Messenger kepada portal Kapanlagi.com.

Nia yang terkenal menerusi drama sinetron Bawang Merah, Bawang Putih itu melahirkan bayi seberat 3 kilogram itu hasil perkahwinannya dengan usahawan Ardie Bakrie pada April 2010.

Difahamkan, kedua-dua bayi dan ibunya berada dalam keadaan sihat.

“Dengan berat 3130 gram dan panjang 48 cm. Ibu dan anak dalam keadaan sihat,” kata sumber itu lagi.

Dalam pada itu, suaminya Ardie Bakrie tidak dapat menyembunyikan perasaan sebak di atas kelahiran bayi itu sehingga menitiskan air mata kesyukuran.

“Saya membayangkan kesakitan yang ditanggung oleh Nia sehingga dia selamat melahirkan anak kami sampai saya menitiskan air mata,” ujar Ardie saat ditemui pemberita di hospital berkenaan.

Rabu, 23 Mei 2012

Gambar Nia Ramadhani Sedang Sarat Mengandung








Cantik seyyy si nia ni. Org bila sejak azali sememangnya cantik, if tgh mengandung dh bdn pun dah semakin menaik...kecantikkan still maintain kan uols kan :) Sgttttt suka dgn si Nia Ramadhani a.k.a Ramadhania Ardie Bakrie ni. Natural Beauty ^_-

...dgr khabarnya skrg ni dia tgh tunggu hari je lg nk bersalin. Dh pun 9 bulan :) dgr² lg...berat dia masa 7 bulan pregnant adalah 84kg okeh! Whoaaa! tapi tak nampak pun mok mok sgt kan..hehe.

Means bukannya zie sorg je berat yg over menaik tp tak nampak terlampau gemuk :P Ingatkan zie sorg je yg berat tak normal..hikss :P

Pape pun, tak sabar nk tgk bby dia ah.









Gosip Panas Mak Kepochi™

Selasa, 22 Maret 2011

Pertukaran Nama Nia Ramadhani Telah Di Luluskan



Last year dulu, kan si Nia ni dok kecoh² nak tukar nama dia ke Ramadhania Ardie Bakrie. Belummmmm lg sampai setahun kawen, dah kecoh² nk tukar nama yg last nama dia nama suami dia, Ardie Bakrie. Before this nama asal dia adalah Prianti Nur Ramadhani.

Mak Kepochi was wondering, tak kecik hati ke mak pak dia, dia tukar nama ek? Kalau Mak Kepopchi jd mak pak dia, kompom sentap. seolah² nama husband lg elok drpd nama yg mak pak bagi..hemprhhh. Entah lah, maybe Mak Kepochi being kolot n kuno kot :P

Pape pun, Diploma dan sijil² yg lain yg telah tertulis nama asal dia, still kekal.








Gosip Panas Mak Kepochi™

Selasa, 21 Desember 2010

Cincin Perkahwinan Nia Ramadhani - Ardie Bakrie



"Cincin perkahwinan pasangan ini berbeza berbanding pengantin lain kerana bertatahkan darah. Ia diambil daripada darah Nia dan Ardie yang kemudian disatukan di atas batu cincin sebagai lambang mereka kini telah hidup bersatu dan akan setia selamanya" - sumber dari google



Oooo ginie rupenya cincin perkahwinan nia and ardia yg di katakan dorg titis darah tuh ea. Its romantik! But dpt perdebatan hangat gak ttg isu cincin kahwin dorg nih.

...ada yg claim it haram.





Pape pun...uols mmg jiwang, ailike! Hehe...but kan, if it true la haram utk kta umat islam wat gitu, hope uols kat luar sana jgn ikut plak jejak langkah dorg nih ea.

Biarlah kita jiwang² yg halal disisi agama :) PEACE










Princess Redbloodsnow Copyright

Senin, 20 Desember 2010

Gambar² Pernikahan Nia Ramadhani - Ardi Bakrie



Walaupun dh berbulan² Mak Kepochi terlepas kisah perkahwinan Nia Ramadhani dgn si billionaire Ardi Bakrie nih...who cares nyah. Mak still gak nk up story nih. Basi pun basi...

...who care, tetap nak gak kepochi..haha :P






Dgr² laki dia nih billionaire kat Indonesia...wedding dorg pun tersgttttt lah grand okeh. Biasa lah...org kaya raya bila kawen. Kompom nyer ratusan ribu habis..huhu.





Muda lg si nia nih. Klo x silap Mak kepochi, baru 20 tahun kot. Correct me if im wrong ea noks :P





Cantik arr nia...jelessss tgkkk.






Sah sudah mereka bergelar suami isteri :) Alhamdulillah...





Nih plak time majlis siraman jelang. Majlis adat istiadat kaum di indonesia. For more info...google lah sendiri ea..haha :P





Upacara menyiram bermula sudah. Dgr² upacara nih utk membuang "kekotoran" di bdn pengantin. Rasa nya cam mandi seri pengantin kot...maybe je lah...hehe :P






Eeee...suke sgt tgk nia dlm pic nih. Sgtttt lah cantik okeh! Bertuah lah ko ardi bakrie oiii. Dpt bini cantik lawa cute...hikss :P Oh ye, mereka berkahwin pd 1 April 2010 pada pukul 1pm di Ballroom Hotel Mulia, Jakarta.

...dengan mas kawin seperangkat alat solat dan wang hantaran sebanyak Rp. 2015










Princess Redbloodsnow Copyright